香港新浪網 MySinaBlog
« 上一篇 | 下一篇 »
andrew | 26th Dec 2005, 10:58 PM | 電影

這套戲都可以算是經典。小本制作(成套片都係在個箱內走來走去,仲要一睇就知係同一個箱),有內涵。相比起搵錢撻你、內容空洞的荷里活電影,觀賞價值高好多。

有些人說這部電影好暴力,不過昨天剛看完《Kill Bill》,反覺這套戲好似米奇老鼠咁老少咸宜。

加拿大導演Vincenzo Natali 1969年出生,拍這片時30歲不到。

值得一讚係呢套片長90分鐘,係我喜歡的長度。而家 d片動輒都2,3粒鐘,其實好的電影90分鐘已能表逹好多野。

劇情唔寫啦,想知自己睇,或睇下下面的連結,中英文都有。

1. 角色

原來角色的命名都好有心思,全部人物都係以世界著名的監獄為名。

差佬:Quentin (San Quentin, California暴力聞名的監獄)
軍人 / 軍國主義者。這些人的世界觀好簡單,覺得每個人存在都有其目的,發揮一個功能,對社會無用的人就唔值得存在。佢一開始想放棄低能仔,嫌佢阻手阻腳。

女醫生:Holloway (英國,女子監獄)
中產階層,對政府抱懷疑態度(認為Cube是政府做出來的),關心弱勢社群(成日幫住低能仔)。

低能仔:Kazan (俄羅斯,沒有組織的監獄)
好似Forrest Gump一類的人,少少低能,傻下傻下。呢種人最能活在當下,享受人生。

陷阱專家:Rennes (法國,現代監獄的先驅)
以為自己好醒的人。自信可以憑自己的智慧走出cube,結果行幾步就拉柴。比喻係人生路上,自以為聰明而勇往直前的人。

獨行俠:Alderson (美國維珍尼亞,常以隔離為懲罰的監獄)
不明白team work的重要性的人。結果一開始就被陷阱切開數十段。

理科生:Leaven (美國Leavenworth, Kansas,紀律嚴明的監獄)
深信呢個世界係有規律,只要找出法則就能通行無阻的人。呢種係科學的世界觀。

工程師:Worth (同上,由公司擁有和建立的監獄)
生存無目標,有點嫌世的人。到最後即使找到Cube的出口,都唔想出去再過刻板的生活。

 

點解會用監獄命名呢?我諗係同Eagles果首Hotel California果句歌詞一樣:"We are all prisoners here, in our own device." 社會發展到今日,就和監獄一樣。


2. 社會變成這樣是誰造成的?

這幾個人不明不白地被人放進充滿陷阱的Cube內,最初時曾有一番討論,這番討論是交代寓意多過劇情。

差佬從不理會為何會被放進行Cube內,對他來說反而係一個大顯身手的機會,因為佢相信每個人被放進來都係有目的(purpose)。正如人生,有些人的天命感好強,認為我的出生,一定有一個先賦的意義。

工程司就相反,佢認為Cube係無人on top的,只係大家都唔知點解做左出來,做左出來就要放人進去。

女醫生係憤世者,成日認為Cube是政府的陰謀。呢種人係民主派或者NGO裡面會找到好多。

我都幾同意工程師的觀點,社會之所以變成這樣,唔係政客的陰謀(大家都係打份工者),而係大家係自私自利,各取所需下,社會的制度就變成如此,而諷刺地我們和我們的子孫都要活在其中。

3. 對軍國主義者的控訴

差佬初時好善良,好有組織力,想帶領大家走出Cube。但係佢都有一個缺點,就係認為每個人都要有用(想放棄低能仔),思想簡單,容唔下反對意見,主張用暴力解決問題。代表人物有布殊和希特拉。

女醫生最後比差佬殺死,真係中產分子係政府面前係軟弱無力。其實差佬都想殺佢好耐,不過因為大家的壓力而要找一個時機下手。你話傳媒的輿論壓力對於暴君係幾緊要呢。

4. 人生的答案

走出Cube,象徵住人生的答案。諷刺地,大家渾身解數地解謎,找出Cube運作的法則,到最後原來最初只要留在原地,就能通往出口。

我們發展科技令到大家生活舒適些;發展娛樂令我地開心些;我們一生在自己建造的社會遊戲中追求名利,以為從中就有幸福快樂。但走這麼多的路,原來幸福快樂我們早已能擁有,現代這些所謂發展,只不過走上錯路,人不會因為這些東西活得開心些。

到最後只有低能仔能走出Cube,頗有Forrest Gump味道:我們形形役役地追求快樂,原來只要放下一切,快樂就在我們我們身邊,我們心裡。


Reference

猿說。影評。還須從電影 "Cube" 說起

Cube (IMDB)


[1]

"我都幾同意工程師的觀點,社會之所以變成這樣,唔係政客的陰謀(大家都係打份工者),而係大家係自私自利,各取所需下,社會的制度就變成如此,而諷刺地我們和我們的子孫都要活在其中"

完全同意! 政客都是隨同我們的要求去迎合,


[引用] | 作者 松尾 駿 | 26th Dec 2005 11:33 PM | [舉報垃圾留言]

[2] Re: 松尾 駿
松尾 駿 :
"我都幾同意工程師的觀點,社會之所以變成這樣,唔係政客的陰謀(大家都係打份工者),而係大家係自私自利,各取所需下,社會的制度就變成如此,而諷刺地我們和我們的子孫都要活在其中"
完全同意! 政客都是隨同我們的要求去迎合,

係呀,或者呢個就係民主社會的必然發展,大家都係自私自利,又點會發展出益人的政策呢

不過,都好過有些國家d big brothers話晒事,咁樣受惠的人更少.


[引用] | 作者 Andrew | 26th Dec 2005 11:41 PM | [舉報垃圾留言]

[3]

這會不會是先有舞台劇,後再成電影的啊?! :P


[引用] | 作者 jovi | 27th Dec 2005 2:11 AM | [舉報垃圾留言]

[4]

我沒有睇過這戲
所以no comment!!
但喜歡這個片名~

(既然no comment,還留甚麼言??
其實想要求閣下「留言驗證」果度,轉用有顏色 好嗎??)

CO2


[引用] | 作者 二氧化碳 CO2 | 27th Dec 2005 2:39 AM | [舉報垃圾留言]

[5]

這套戲似乎很有意思
但我很細胆
看來都是要PASS了...


[引用] | 作者 eggsplash | 27th Dec 2005 2:45 AM | [舉報垃圾留言]

[6] Re:
jovi :
這會不會是先有舞台劇,後再成電影的啊?!

好像不是, 導演一起編劇的. ;)


[引用] | 作者 Andrew | 27th Dec 2005 5:42 AM | [舉報垃圾留言]

[7] Re: CO2
二氧化碳 CO2 :
我沒有睇過這戲
所以no comment!!
但喜歡這個片名~
(既然no comment,還留甚麼言??
其實想要求閣下「留言驗證」果度,轉用有顏色 好嗎??)
CO2
你是在玩野嗎,hahha
好呀,我最民主的 8) 8)


[引用] | 作者 Andrew | 27th Dec 2005 5:43 AM | [舉報垃圾留言]

[8] Re: eggsplash
eggsplash :
這套戲似乎很有意思
但我很細胆
看來都是要PASS了...
係個壯胆的好機會
看得多就會麻目了


[引用] | 作者 Andrew | 27th Dec 2005 5:46 AM | [舉報垃圾留言]

[9]

西方唔知有個係笑話定寓言,有個投資經紀叫個鄉下老投資,講晒d營商計劃,點逐步逐步,就可以發達後退休,享受人生。個鄉下老話:我而家就係享受梗我既人生啦,駛乜搞甘多?正係大家所講,快樂根本就在身邊。


[引用] | 作者 亞占 | 27th Dec 2005 9:32 AM | [舉報垃圾留言]

[10] Re: 亞占
亞占 :
西方唔知有個係笑話定寓言,有個投資經紀叫個鄉下老投資,講晒d營商計劃,點逐步逐步,就可以發達後退休,享受人生。個鄉下老話:我而家就係享受梗我既人生啦,駛乜搞甘多?正係大家所講,快樂根本就在身邊。

係呀, 好多時都好無謂. 8)


[引用] | 作者 Andrew | 27th Dec 2005 10:22 AM | [舉報垃圾留言]

[11]

....嘩...這個假要看好多戲啊~~昨日已馬不停蹄地狂看三套電影...看來還要繼續努力的... :'(


[引用] | 作者 紫水晶 | 27th Dec 2005 11:39 AM | [舉報垃圾留言]

[12]

改左版wo ~ 變得寬敞多了。 :) :)

cube1,2都有看﹐但沒有你分析得如此仔細﹐劇情都忘了呢。只記得1比較血腥﹐2就玩高科技。

低能仔﹐思想最簡單﹐但也是最快樂的。 ;)

文章寫得很好﹕
原來幸福快樂我們早已能擁有,現代這些所謂發展,只不過走上錯路,人不會因為這些東西活得開心些。


[引用] | 作者 艾力 | 27th Dec 2005 2:42 PM | [舉報垃圾留言]

[13]

婆婆也來blog (敦厚長者)???笑死!!! :O


[引用] | 作者 金婆婆 | 27th Dec 2005 3:13 PM | [舉報垃圾留言]

[14]

香港的譯名叫;「心慌慌」。故事還有另外一集的,但除了都是困在一個立方體內,基本上和第一集毫無關連。

多年前看過以後的感覺就是;人在生死之問表現劣根性的機會,往往較諸展示其本善為高。換句話說;人之初,性本惡,尤以現代社會為甚,也可能是人的原始野性如此。

所以現代教育的目標,再不是單單的知識傳授,相反原教育目的內提倡的德育的教化更形重要,這是教育界要反思的問題。

知識的多寡,決定了可以運用多少的能力。德育的多寡,決定了控制可以運用怎樣的能力。前者決定科技文明的高低,後者決定精神文明的興衰,兩者缺一不可,一高一低亦不可,但要達至平衡亦甚艱難。


[引用] | 作者 妖夜叉 | 27th Dec 2005 7:15 PM | [舉報垃圾留言]

[15] Re: 紫水晶
紫水晶 :
....嘩...這個假要看好多戲啊~~昨日已馬不停蹄地狂看三套電影...看來還要繼續努力的...

看戲好呀, 有益身心!


[引用] | 作者 Andrew | 27th Dec 2005 8:32 PM | [舉報垃圾留言]

[16] Re:
艾力 :
改左版wo ~ 變得寬敞多了。
cube1,2都有看﹐但沒有你分析得如此仔細﹐劇情都忘了呢。只記得1比較血腥﹐2就玩高科技。
低能仔﹐思想最簡單﹐但也是最快樂的。
文章寫得很好﹕
原來幸福快樂我們早已能擁有,現代這些所謂發展,只不過走上錯路,人不會因為這些東西活得開心些。

cube2 真係唔知睇唔睇好, 感覺都完了, 再拍可能只是賺$$... 8)


[引用] | 作者 Andrew | 27th Dec 2005 8:35 PM | [舉報垃圾留言]

[17] Re:
金婆婆 :
婆婆也來blog (敦厚長者)???笑死!!!

haha, 你唔鐘意我比你個名號咩 :P


[引用] | 作者 Andrew | 27th Dec 2005 8:38 PM | [舉報垃圾留言]

[18] Re:
妖夜叉 :
香港的譯名叫;「心慌慌」。故事還有另外一集的,但除了都是困在一個立方體內,基本上和第一集毫無關連。
多年前看過以後的感覺就是;人在生死之問表現劣根性的機會,往往較諸展示其本善為高。換句話說;人之初,性本惡,尤以現代社會為甚,也可能是人的原始野性如此。
所以現代教育的目標,再不是單單的知識傳授,相反原教育目的內提倡的德育的教化更形重要,這是教育界要反思的問題。
知識的多寡,決定了可以運用多少的能力。德育的多寡,決定了控制可以運用怎樣的能力。前者決定科技文明的高低,後者決定精神文明的興衰,兩者缺一不可,一高一低亦不可,但要達至平衡亦甚艱難。

可惜現代教育都沒有德育的傳授, 可能有政治正不正確的問題.


[引用] | 作者 Andrew | 27th Dec 2005 8:44 PM | [舉報垃圾留言]

[19]

Cube是部上佳的驚悚片,最後只剩下低能仔,其實是編劇最好的option。不過,如果部部劇都由低能仔勝出,是否有能「反智」?


[引用] | 作者 譚劍 | 31st Dec 2005 11:12 PM | [舉報垃圾留言]

[20] Re:
譚劍 : Cube是部上佳的驚悚片,最後只剩下低能仔,其實是編劇最好的option。不過,如果部部劇都由低能仔勝出,是否有能「反智」?

如果套套都係咁, 編劇就真係低能仔.

 希望以後會有些新驚喜.


[引用] | 作者 Andrew | 1st Jan 2006 1:36 AM | [舉報垃圾留言]